Nyttige links

Esbjergs kirker – www.skadsprovsti.dk
På Skads Provstis hjemmeside kan du få dig et overblik over, hvad der sker i kirkerne i Esbjerg.
Se også www.provsti.dk/skads. Find andre provstier på Provstiportalen eller her.

Ribe Stift
Stiftets hjemmeside.

Sogneportalen
Kirkeministeriets fortegnelse over alle sogne i Danmark – også for Skads Sogn. Oplysninger om præster, kordegne og andre ansatte, samtlige menighedsrådsmedlemmer, befolkningstal og antal folkekirkemedlemmer. Links til sogne med egen hjemmeside.

Folkekirken.dk
Side skabt af “Folkekirkens Internetudvalg” – et halvofficielt foretagende. Der er links til sogne med egen hjemmeside og til forskellige kirkelige organisationer. Man kan finde kirkeårets tekster (som er stillet til rådighed for sognehjemmesider og derfor også linket fra gudstjenestelisten her på siden), anvisninger og ritualer for gudstjenester og kirkelige handlinger, og endda høre salmemelodier.

Kirkeministeriet
Kirkeministeriets hjemmeside. Her findes en lang række informationer. Nyttig for mange er fortegnelsen over godkendte fornavne og muligheden for at downloade forskellige blanketter.

Borger.dk

Personregistrering.dk
Her finder du information om personregistrering, som du kan få brug for som borger i Danmark. Du kan blandt andet læse om registrering af navne, fødsel, faderskab og ægteskab. Du har også mulighed for at registrere eller ændre personoplysninger.

Familieretshuset